[TLUG] słodziutka zuzia

Jacek Kijewski tlug at linux.gda.pl
Fri, 22 Apr 2005 21:58:59 +0200 (CEST)

On Fri, 22 Apr 2005, Adam Kolany wrote:

> na kompie w pracy z braku innej instalki zainstalowałem sobie Suse.
>
> czy ktoś poredhatowy może się jakoś wypowiedzieć na temat tej
> dystrybucji?
>
> niby ładna i słodziutka, ale coś mało w tej dystrybucji.
>
> techa nie ma, gv nie było, xpdf też musiałem na piechotę, icewm=
 się nie
> chce skompilować, a w gnomie, czy kde mi jakoś duszno
>
> ten yast też mi jakiś taki toporny się wydaje ....

Używałem redhata, suse, mandrejka, potem dłuższy postój na slacku, teraz
PLD.

SUSE to taki Redhat, tylko inny. Mniej gadgetów desktopowych, masz za to
kilka fajnych rzeczy serwerowych, np. jako jedyny linux miał emulator
tn5250 - czyli terminala koniecznego do podłączenia do AS/400. I ten
terminal występował tylko tam. Ma też serwer komunikacyjny zrobiony na
serwerze poczty, LDAPie i takich tam. Ja teraz walczę z uruchomieniem
opengroupware.org na slacku i szlag mnie trafia - jeżeli ktoś miał
doświadczenia z kompilowaniem tego cudaka, to prosiłbym o kontakt, jest
niewielka robota.

Jeżeli chcesz naprawdę duuużo pakietów i nie przepadasz za kompilowaniem,
to polecałbym PLD. Z poprawką na to, że w wersji instalacyjnej masz
wiekowy kernel, który nie rozpozna serial-ata ani macierzy, ani nowszych
10/100/1000 kart sieciowych, i skopany instalator, który odmówi
zainstalowania, bo coś tam. W zasadzie jedyna metoda to LiveCD, ręczne
zrobienie systemu podstawowego, poldek i pobranie wszystkiego z sieci -
tzn. nawet, jak wiesz, o co chodzi, to tydzień z życiorysu. Za to potem
już działa (poza tym, że np. instalacja MySQLa 5.0 jest dość trudna, ja
przynajmniej dałem sobie spokój). Jak czegoś PLD-wcy nie przewidzieli, to
masz pecha. Szczęśliwie przewidzieli 99% tego, co byś potrzebował.
Nieszczęśliwie, jeżeli potrzebujesz 200 rzeczy, to 2 skutecznie zatrują Ci
życie :)

Korzystając z okazji, czy ktoś wie, jak przeszukiwać archiwum list na
serwerze PLD? Google mają obraz czegoś innego...

--
***********Jacek Kijewski, jacek@sail-ho.pl z odwiecznym (since 1995) mottem: *
"Kazda  dostatecznie rozwinieta technologia niczym