[TLUG] pytanie - generowanie pid'ow

Michal Podsiadly tlug at linux.gda.pl
Tue, 22 Mar 2005 15:02:04 +0100 (CET)

Witam, mam taki problem:

jadro 2.4.30+grsec
kazdy nowy proces ma generowany nowy (pseudo)losowy PID.
I teraz - czy istnieje mozliwosc, ze jakis proces dostanie taki sam PID co
inny proces odpalony (i np. po sekundzie zakonczony) z kilkadziesiat
sekund wczesniej?
Czy moze algorytm do losowania jest napisany tak, zeby na przyklad nie
losowac liczb, ktore ostatnio zostaly wylosowane?

Z tego co wypatrzylem to:
nadawanie nowych pidow to get_pid(). get_pid korzysta gr_random_pid().
gr_random_pid korzysta z get_random_long().
I tu cholera konczy sie moje sledztwo bo nie moge znalezc tej funkcji w
zrodlach. Wg. google jest ona w jakims utils.c. Gdzie tego szukac?

Z gory dzieki za jakies wskazowki a najlepiej za odpowiedz na moje glowne
pytanie :)

pzdr.