[TLUG] dobra antenka do WiFi

Krzysztof Zubik tlug at linux.gda.pl
Tue, 10 Apr 2007 13:29:30 +0200

Jakub Kulczynski napisał.
> Antena ma byc do zainstalowania na stale w domu czy tez chcesz z nia
> chodzic?
> Karta wbudowana ma wyjscie na antene zewnetrzna czy trzeba cos dobierac=
?
Witam.
Kilku ciekawostek o radiowych kartach PCAMCA dowiedzialem sie
od kolegi rok temu na Jesienii Linuxowej. Lepszy zasieg maja karty z
antenkami zewnetznymi. Te co ich nie maja kolega przerabial.
Otoz w nich antenka wewnetrzna jest wykonana z odcinka sciezki
na plytce drukowanej. On go odcina i montuje gniazdko i antenke
wymontowane z innej uszkodzonej karty. Taka antenke mozna tez
wykonac z odcinka grubego drutu miedzanego najlepiej posrebrzonego.
Dlugosc jego ma byc 1/4 dlugosci fali gdyz jest, to antena cwiercfalowa.
Wzor na dlugosc fali.
lambda=c/f
gdzie.
lambda - dlugosc fali.
c - predkosc swiatla.
f - czestotliwosc.
Ja czyms takim nie zajmowalem sie gdyz nie uzywam kart radiowych.
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Aurox 11.0