Odp: [TLUG] dobra antenka do WiFi

Marcin Sochacki tlug at linux.gda.pl
Wed, 11 Apr 2007 00:29:14 +0200

On Tue, Apr 10, 2007 at 11:48:44PM +0200, Marek Michalkiewicz wrote:

> Są też panelowe (takie płaskie) - chyba łatwiej je zrobić zachowując
> w miarę rzetelne parametry.  "Yagi 19 dBi made in garaż od SS" może
> realnie mieć jakieś 13 dBi :).
>
> Zamiast kabla antenowego do karty WiFi w laptopie, warto dać AP
> blisko anteny i dalej już zwykłą skrętkę.  Krótszy kabel antenowy
> to mniejsze straty, a zwykły LAN to mniej kłopotów z driverami.

OK to może być jakiś pomysł z tym AP, ale w tym wypadku pytanie
pomocnicze -- jaki AP? Bo ZTCW większość z nich domyślnie działa tak, że
łącze po skrętce albo ADSL jest traktowane jako WAN (uplink), a WLAN
jako LAN i nie bardzo jest opcja w konfigu aby to odwrócić. Chodzi mi o
jakieś taniochy najlepiej, bo zapewne w Linksysie z otwartym firmwarem
linuksowym to i można odgrywać muzyczki, ale za odpowiednią cenę
sprzętu.

A z paneli macie jakieś polecane typy?

Wanted