Odp: [TLUG] dobra antenka do WiFi

Krzysztof Zubik tlug at linux.gda.pl
Wed, 11 Apr 2007 00:47:09 +0200

Marek Michalkiewicz napisał.
> Są też panelowe (takie płaskie) - chyba łatwiej je zrobić zac=
howując
> w miarę rzetelne parametry.  "Yagi 19 dBi made in garaż od SS" moż=
> realnie mieć jakieś 13 dBi :).
> Zamiast kabla antenowego do karty WiFi w laptopie, warto dać AP
> blisko anteny i dalej już zwykłą skrętkę.  Krótszy kabel an=
tenowy
> to mniejsze straty, a zwykły LAN to mniej kłopotów z driverami.
Witam.
Och widze, ze tu ciekawy watek sie robi. Gdzie mozna by znaezc opis
wykonania takiej antenki plaskiej, ewentualnie jak by tu dokladniej
zapytac
Google. Poprzednio proponowana poprzez Szymona Miotka antena Babu-Yaga
rowniez wyglada ciekawie i tak na pierwszy rzut oka przynajmniej wydaje
sie
latwa do wykonania. Kawalek rurki z uchwytem do masztu. Z antenami jak
zwykle diabel tkwi w w szczegolach. Jakie tu wymiary i dokaldniej jak
podlaczony kabel. Ja co jakis czas rozne przydatne ciekawistki
o radiowycyh sieciach kompuerowych podaje kolegom z FLUG-u. Tu
wielu lesnikow zajmujacyc sie takze Linuxem. No a w terenach wiejskich i
lesniczowkach doprowadzic Internet trudniej i tu bardziej beda w
uzyciu wlasnie sieci radiowee.
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Aurox 11.0