[TLUG] dobra antenka do WiFi

Szymon Miotk tlug at linux.gda.pl
Wed, 11 Apr 2007 12:26:31 +0200

Dnia 11-04-2007 o godz. 2:06 Marcin Sochacki napisał(a):
> Pokój jest też wyposażony w okna, które aż tak nie tłumią.

Uzupełniając poprzedniego posta:
1. Jak komuś żal 100 PLN na antenę z przesyłką to yagę można wykonać
samodzielnie z puszki po Pringles (takie chipsy). Na google są dokładne
opisy.
2. Co do tłumienia - moje doświadczenie jest takie, że na parterze mam
AP z krótką (15cm) antenką typu patyk, na piętrze jest komputer z Wi-Fi
na USB (brak anteny zewnętrznej, wygląda jak trochę większy pendrive).
Stop jest gruby, ok 60cm i oczywiście zbrojony, na dodatek urządzenia
stoją nie idealnie nad sobą tylko po mocnym skosie. I sygnał przechodzi,
pod warunkiem, że antena AP jest w miarę precyzyjnie wycelowana (czyli
wiem gdzie stoi komputer na górze i celuję w niego antenką "na oko").
Laptopy mają lepszą antenę, bo nie trzeba w nie celować - łapią sygnał
na piętrze bez problemu.

Pozdrawiam,
Szymon Miotk

Diane Wei Liang "OKO JADEITU" - światowy bestseller, przeczytaj
o zderzeniu historii i teraźniejszości Chin w znakomitej powieści
o miłości i przebaczeniu - Kliknij i zobacz:
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fksiazki.wp.pl%2Fkatalog%2Fksiazki%2Fksiazka.html%3Fkw%3D36284&sid=1098