[TLUG] Wyklady dla poczatkujacych

Krzysztof Zubik tlug at linux.gda.pl
Sat, 14 Apr 2007 23:50:52 +0200

Kamil Kułaga napisał.
> Na ostatnim spotkaniu była propozycja wykładów dla początkują=
cych
> użytkowników(takich co Linuksa pierwszy raz na oczy widzą).
> Linux ma dużą mnogość wyborów ale wielu użytkowników Wind=
ows wyznaje
> wojskową zasadę, że na wszytko jest tylko jedna dobra metoda.
>    Bardzo duże wrażenie robią na użytkownikach repozytoria z
> pakietami. Wybierz co chcesz i masz zainstalowane. Warto
> zademonstrować instalację jakiegoś prostego pakietu.
>    FIrefox - większość wie co to jest i starczy pokazać, że j=
est taki sam.
> [...]
Witam.
Proponowalbym tez pokazac.
     Pakiet Openoffice.
     Mplayer do odtwarzania filmow.
     K II B do nagrywania plyt.
Warto by powiedziec, ze wiekszosc tych pakietow jest juz wbudowanma w
wiekszosc nowych popularnych distro co znacznie ulatwia ich instalacje
gdyz
wystarczy je zainstalowac razem z dystrybucja.
Och w. g. mnie Gnome calkiem przyjemny. POd Aurox 11.0 ja gobardziej
wole
od KDE chociazby dlatego, ze Gnome ma 2 panele u gory i u dolu z
przejrzyscie porozkladanymi menuu i ikonkami. Pod KDE nieprzyjemnie
patrzy sie na kursor myszki. Jednak, to moja opinia.
Och gdyby bylo dosc czasu i mozliwosc ktos moglby pokazac
ktorys z najnowszych "vistopodobny" menedzerow okien np.
Beryl jednaktu juz zbytnio nie zaglebiac sie w jego detale obslugi
gdyz ze wzgledu na mnogosc mozliwosci one nie za bardzo nadaja sie dla
poczatkujacych. Moze poczatkujacy niech zobacza ,ze Linux juz
cos takiego ma. To na razie tyle z moich propozycji.
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Aurox 11.0