[TLUG] Wyklady dla poczatkujacych

Jakub Walczak tlug at linux.gda.pl
Tue, 17 Apr 2007 11:01:12 +0200

Dnia Sat, Apr 14, 2007 at 11:17:46PM +0200, Kamil Kułaga napisał:
> Na ostatnim spotkaniu była propozycja wykładów dla początkują=
cych
> użytkowników(takich co Linuksa pierwszy raz na oczy widzą).
>
> Linux ma dużą mnogość wyborów ale wielu użytkowników Wind=
ows wyznaje
> wojskową zasadę, że na wszytko jest tylko jedna dobra metoda.
>
>   Bardzo duże wrażenie robią na użytkownikach repozytoria z
> pakietami. Wybierz co chcesz i masz zainstalowane. Warto
> zademonstrować instalację jakiegoś prostego pakietu.

(...)
> No i ciekawa byłaby jakaś bardziej złożona gra (samo pokazanie,=
 że
> działa) może demo Unreal Tournament?
>
> Oczywiście to są tylko moje pomysły. Bo przecież KDE też jest=
 proste w
> obsłudze. Proponuję wybrać po jednej najbardziej przyjaznej aplik=
acji
> do każdego zastosowania.

mam nadzieje, ze nie macie na mysli instalowanie golego systemu i
pokazanie, ze to wszystko mozna sobie bez problemu doinstalowac ...

niestety mam troche do czynienia z "poczatkujacymi" i imvho jedyne co
potrzebuja to pokazanie, ze instalacja Mandivy/Ubuntu/czegokolwiek
polega na wybraniu jezyka polskiego, a potem na wciskaniu przycisku
"Dalej", a po jakims-tam-czasie dostaja dzialajacy system i nic nie
musza robic i wiedziec, zeby sobie normalnie pracowac. Natomiast jezeli
*chca* to moga i mozliwosci sa duze.

uzywam Linuksa (-ksa nie -xa) juz kilka lat, a ostatnie dwa takze jako
desktop i nie bardzo wiem jaka aplikacje mam do grania MP3 i jakie sa
inne (bo i po kiego grzyba mi to wiedziec) wazne, ze gra

wiem, ze jest tu duzo zapalencow ktorzy poswiecaja mnostwo czasu na
sprawdzanie i testowanie jaka aplikacja jest lepsza, ale postawcie sie
czasem w roli end-usera. komputer ma dzialac, a to, ze w inny program ma
dwa razy wiecej funkcji nic nie znaczy dla osoby ktora wykozystuje <5%
jego mozliwosci

kupowalem niedawno pralke i sprzedawca przekonywal mnie, ze ta jest
lepsza bo ma 18 programow, fukcje szybkiego prania i cos-tam jeszcze
a inna tego nie miala i miala "tylko" 12 programow (wybralem ta "lepsza"
ale dlatego, ze miala elektroniczny a nie mechaniczny programator)
i teraz uzywam tylko jednego - a pozostale nie wiem do czego sa

wedlug mnie prezentacje konkretnych aplikacji powinny byc raczej dla
tych ktorzy juz linuksa uzywaja i chcieli by troche wiecej ale to zalezy
jak zdefiniujemy "poczatkujacy".

pozdrawiam
Jaqb