[TLUG] Drukarka "Oki Microline 3320 9 Pin Printer" i Aurox 11.0

Marcin Sochacki tlug at linux.gda.pl
Thu, 19 Apr 2007 18:23:42 +0200

On Thu, Apr 19, 2007 at 10:00:28AM -0000, Arkadiusz Chomicki wrote:

> # ls -lah /dev/lp0
> crw-rw----  1 root lp 6, 0 2007-02-10 23:38 /dev/lp0
>
> byc moze:
>  po dodaniu uzytkownika do grupy trzeba ponownie sie zalogowac

A zamiast dawania praw bezpośrednio do /dev/lp0 lepiej po prostu dodać
minimalny wpis w /etc/printcap:

lp|moja drukarka:\
        :lp=/dev/lp0:\
        :mx#0:\
        :sh:

Potem drukuje się już z dowolnego usera:
$ lpr plik.txt
lub
$ lpr -Pnazwa plik.txt
jeśli nazwa drukarki jest inna niż "lp".

Więcej info w printcap(5).

Wanted

--
|  -o)  http://wanted.eu.org/