[TLUG] Drukarka "Oki Microline 3320 9 Pin Printer" i Aurox 11.0

Krzysztof Zubik tlug at linux.gda.pl
Tue, 24 Apr 2007 00:01:24 +0200

        -Do-
slug@silesia.linux.org.pl
linux@lists.cifrid.net
lista@flug.org.pl
linux-in-pl@yahoogroups.com
wlug@wlug.ists.pwr.wroc.pl
"Dyskusje dotyczace LUGow i nie tylko..." <plug@lists.linux.org.pl>
Krakowska Grupa Uzytkownikow Linuksa <clug@linuxnews.pl>
samopomoc chłopska dla potrzebujących <rlug@linux.rybnik.pl>
tlug@linux.gda.pl
Krzysztof Zubik napisał.
> [...]
> Podobnie jak poprzedno jako root wydrukowalo.
> [root@localhost ~]# exit
> [kzubik@localhost proby]$
> ********************************
> Dla ciekawosci jak poprzednio klikana metoda szajrzalem
> do uzytkownikow i grup. Pojawila sie  grupa printer
> Zeby ja zobaczyc dodatkowo w oknie Menedzer uzytkownikow
> kliknalem w przycisk Grupy (o czym poprzednio nie napisalem.)
> Poza nia mam tez grupe kzubik W oknie grup mam jak ponizej.
> Nazwa grupy kzubik  ID grupy 500 Czlonkowie grupy kzubik
> Nazwa grupy printer ID grupy 501 Czlonkowie grupy kzubik
Witam.
Och wczoraj w nocy mialem chwilke czasu, zeby co nieco
poprobowac i juz problem czesciowo rozwiazalem.
Udalo sie mnie uruchomic wydruk jako zwykly uzytkownik
poprzez cat czytaj.txt > /dev/lp0
Przeszlem pod konsole logujac sie jako root
Uruchomilem Midnight commander. Obejrzalem prawa
dostepu do pliku /dev/lp0 nastepujaco.
Podswietlilem go.
Wciskajac f9 dla uaktywnienia gornej belki z menuu. Strzalkami w prawo
przeszlem do menu Plik, w dol do chmod.
Pojawilo sie okno Polecenie chmod. W nim po lewej Uprawnienia, po prawej
Plik. Zawartosc tej czesci najwazniejsza.
Nazwa lp0
Uprawnienia (Osemkowo) 20660
Nazwa wlasciciela root
Nazwa grupy lp ( To okazalo sie najwazniejsze.)
Niczego w nim nie zmieniajac opuscilem , to okno uzywajac esc.
Powrocilem do mojego ulubionego Gnome X-Window Ctrl+alt+f7
Rozpoczalem poszukiwanie grupy lp metoda klikana.
Ponownie rozpoczynajac od gornego panelu
poprzechodzilem poprzez kolejne menu i okna Srodowisko ---> Ustawienia
systemowe
---> Uzytkownicy i grupy ---> Haslo root ---> Okno Menedzer
uzytkownikow.
Poprzednio omawiajac go zapomnialem powiedziec o dwoch przyciskach
nawigacyjnych Uzytkownicy Grupy (drugi rzad od gory.)
Gdy jest klikneity Uzytkownicy mam siebie kzubik
Klikajac w Grupy mam grupe kzubik i nowo dodana grupe printer.
Jenak zadalem sobie pytanie gdzie grupa lp
Moizna w nia kliknac - zaznaczajac ja i uaktywni sie powyzej przycisk
Wlasciwosi. Go tu uzywajac niczego ciekawego zrobic nie mozna.
Jednak klikajac w Uzytkownicy, klikajac w kzubik dla zaznaczenia i
uaktywnienia Wlasciwosci dochodzi sie do bardzo ciekawego
okna. U gory jego kilka przyciskow nawigacyjnych. Po prawej
Grupy. Klikajac w niego pojawilo sie pelno calkiem nowych
grup i przy nich po lewej okienka do ich zaptaszkowania.
Ponad nimi text. Wybierz grupy, do ktorych uzytkownik bedzie nalezal.
Przed grupa lp zaptaszkowalem okienko i kliknalem OK. Zamklem
duze okno Menedzer uzytkownikow. Zaklecie cat czytaj.txt > /dev/lp0
jeszcze nie zadzialalo gdyz dodanie uzytkownika do grupy
pewnie jescze nei weszlo w zycie. Ponownie uruchomilem
komputer. Na reszcie juz jako kzubik uzywajac cat czytaj.txt > /dev/lp0
otrzymalem upragnoony wydruk. Jednak dalej mnie nie drukuje
uzywajac Open office i nie mam wydruku probnego.
Wyglada, na to, ze tak jak kilku z was mnei poradzilo
bedzie trzeba przestawic drukarke na emulacje IBM.
Dziekuje za dotyczasowe porady. :) Przedemna teraz
bedzie zapoznanie sie z instrukcja do moje drukarki,
ktora juz mam.
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Aurox 11.0