[TLUG] Drukarka "Oki Microline 3320 9 Pin Printer" i Aurox 11.0

Arkadiusz Chomicki tlug at linux.gda.pl
Tue, 24 Apr 2007 11:23:42 -0000 (UTC)

> Krzysztof Zubik napisał.

tu jest jeszcze takie zaklecie ktore pokazuje do jakich grup nalezysz
$ id
uid=1000(user) gid=1000(user) grupy=6(disk),10(wheel),1000(users)
i wszytko bylo by jasne.

napewno nie trzeba restartowac komputera tylko zalogowac sie ponownie na
konto. Tak wogole to w Linuksie restartuje sie tylko przy zmianie kernela.

$ id
uid=1000(user) gid=1000(user) grupy=6(disk),10(wheel),1000(users)
$ ls -la /dev/lp0
crw-rw----   1 root   lp       6,   0 kwi 21  2007 lp0

jesli grupa jest "lp"(rw) i na liscie  "grupy=..." jest lp
to z prawami wszytko jest ok.

poco uczyc klikania od samego poczatku.
a co jesli ktos zmienic WM?
albo mu sie nie uruchomi X albo inny serwer grafiki?
nawet ni ebedzie wiadomo co gdzie lezy i wychowa sie nastepnych
windowsiarzy .

pozdrawiam
ChomAr
--