[TLUG] Konfiguracja Postfix z TLS

shd tlug at linux.gda.pl
Sat, 28 Apr 2007 10:37:06 +0200

Mam dziwny problem przy konfiguracji Postfixa. Kawalek pliku main.cf:

smtp_use_tls = yes                                  # activate TLS for SMTP
smtpd_use_tls = yes                                 # activate TLS for SMTPD
smtpd_tls_auth_only = yes                      # authorisation only via
ciphering
smtp_tls_note_starttls_offer = yes              # connections via TLS
tunnels
smtpd_tls_key_file = /etc/ssl/mail/smtpkey.pem  # TLS key file

Odpalilem.. jakis fatal. Pomyslalem sobie ze niema problemu, zaraz
naprawie... Patrze w logi, a tu:

Apr 28 10:32:18 chello083144095194 postfix/smtpd[1420]: fatal: bad
boolean configuration: smtpd_use_tls = yes

tak samo z smtpd_auth_only = yes
I sie zastanawiam CO DO CHOLERY!?
Przeciez we wszystkich opisach instalacji.. BA.. w manualu mojej wersji
rowniez jest opisany taki wpis jak smtpd_use_tls.. Dlaczego wiec moze
wypisywac mi blad!?
Gdy wyhashuje te dwie opcje (smtpd_use_tls=yes &&
smtpd_tls_auth_only=yes) wszystko dziaƂa jak ta lala.

Moze ma ktos jakies wyjasnienie?
Z gory dziekuje nawet za poszlaki.

Pozdrawiam,
Mariusz Gliwinski