[TLUG] 17. listopada - Mandriva 2008 Install Fest

Krzysztof Zubik tlug at linux.gda.pl
Tue, 20 Nov 2007 00:00:45 +0100

Krzysztof Zubik napisa³.
        -Do-
slug@silesia.linux.org.pl
linux@lists.cifrid.net
lista@flug.org.pl
flug-pl@googlegroups.com
actus@vix.netsync.pl
linux-in-pl@yahoogroups.com
wlug@wlug.ists.pwr.wroc.pl
"Dyskusje dotyczace LUGow i nie tylko..." <plug@lists.linux.org.pl>
Krakowska Grupa Uzytkownikow Linuksa <clug-pl@googlegroups.com>
samopomoc ch³opska dla potrzebuj±cych <rlug@linux.rybnik.pl>
tlug@linux.gda.pl
"Komitet Kulturalny Uniwersytetu Gdanskiego" <kk@ug.gda.pl>

Witam.
Mielismy  bardzo przyjemna impreze. Byl pokaz instalowania
Mandriva 2008 One zarowno rownoleglej jak i samodzielnej.
Przy rowenoleglej od razu poznalismy niestpodzianki jakie
robi Vista. Najpierw jak okazalo sie w winiku jej niewlasciwego
zamkniecia instalator nie mogl pomniejszyc partycji D: - sda2
Dopiero opuszczenie instalaora otwarcie i zamkniecie windozy i
ponowne uruchomienie instlatora dopiero umozliwilo pomniejszenie
partycji  dla pozniejszej instlacji Mandrivy. Ciekae co moze miec za
wplyw niewlasciew zamkniecie windozy do zmian w partycji gdzie wogle
ona nie powinna miec wplywu. Po zainstalowaniu owa windoza
conieco ponownie zaczela sie burzyc gdy w MBR pojawil sie
GRUB.
Pozniej rownmeiz conieco dowiedzieliswmy sie
o ulatwieniach Mandrivy dotyczacych instlowania pakietow.
Repozytoria mozna dodac z witryny Easy Urpmi np.
pod http://easyurpmi.zarb.org Pod nia cala instrukcja
jak ja uzyc. Pozniej uzywajac urpmi mozna instlowac
pakiety, lub poprzez urpme je odinstlowywac.
Omawialismy roweniz popularne narzedzia do odtwarzana
muzyki i filmow Mplayer, Kafeine, XMS, Amarok,
Kino do montazu filmow, audiacity do montazu dzwieku.
Powiedzieliswmy tez conierco o grach pod linuxem i
narzedziuach takich jak wine i cedega do uruchamiania
gier windowsowych od Linuxem. Z calej tej imprezy jestem
bardzo zadowolony. :)
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Aurox 11.0